Η βιωσιμότητα του λιανικού εμπορίου





 

Τους τελευταίους μήνες  έχει παρατηρηθεί σε πολλά επαγγέλματα μεγάλη έλλειψη πρώτων υλών και εμπορευμάτων, με αποτέλεσμα η λιγοστή καταναλωτική διάθεση που υπάρχει στο εμπόριο να χάνεται  εξαιτίας των ελλείψεων.
Σύμφωνα με  έρευνα της Εμπορικής Κίνησης η βιωσιμότητα του λιανικού εμπορίου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό πλέον από τους προμηθευτές ενώ, πριν μερικά χρόνια, από την κατανάλωση.
Για να  μπορέσει να επιβιώσει το λιανεμπόριο πρέπει να δοθεί ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών καθώς βέβαια και στον σεβασμό στον καταναλωτή, δεν είναι τυχαίο πως μεγάλες εταιρείες και αλυσίδες καταστημάτων που μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν απρόσωπες πλέον έχουν περισσότερο «πελατοκεντρική»  διάθεση.
Το λιανεμπόριο έχει αρχίσει πλέον να αξιολογεί τους προμηθευτές με αυστηρότερα κριτήρια. Το κόστος των προϊόντων και η πιστωτική διάθεση  του προμηθευτή έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα.
Βασική προτεραιότητα είναι, πλέον, η επάρκεια των εμπορευμάτων και η διαρκής έρευνα για την ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Προσωπική μου γνώμη είναι πως έχουν περάσει χωρίς επιστροφή οι νοοτροπίες: του πελάτη «πρόβατο» δηλαδή ό,τι του πλασάρεις θα το αγοράσει, και ο προμηθευτής «θύμα» νοοτροπία και αυτή… έχω ακούσει το απίστευτο "Δεν σου φτάνει που αγοράζω τα εμπορεύματα σου… θέλεις και λεφτά;"
Πλέον είναι γεγονός, για να ξεφύγουμε από την δύσκολη συγκυρία προμηθευτικές εταιρείες και λιανέμποροι πρέπει να συνεργαζόμαστε καλύτερα, μόνο έτσι θα αντιστρέψουμε την πτωτική τάση που υπάρχει.

Μάκης Παπαδάτος